حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت برنامه های عزاداری محرم 

حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت برنامه های عزاداری محرم 

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
محمد رسول سنجری گفت: حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت برنامه های عزاداری قرار داشته و بر همین اساس به همت بچه های مسجدی عضو کانون، ضدعفونی مکان برپایی مجلس عزاداری قبل و بعد از مراسم، توزیع ماسک و ضدعفونی کردن دست های عزاداران حسینی انجام شد.

«محمد رسول سنجری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی در برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول با محدودیت هایی همچون عدم برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته مسجد مواجه بودیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب افزود: در همین راستا حیاط مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت فضا سازی شد.


وی بیان کرد: حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت برنامه های عزاداری قرار داشته و بر همین اساس به همت بچه های مسجدی عضو کانون، ضدعفونی مکان برپایی مجلس عزاداری قبل و بعد از مراسم، توزیع ماسک و ضدعفونی کردن دست های عزاداران حسینی انجام شد تا عزاداران حسینی با خاطری آسوده در مراسم عزاداری شرکت کنند.


سنجری ابراز کرد: اجرای چله عاشورایی یکی دیگر از برنامه های ماه محرم است که به همین منظور روزانه یک بار زیارت عاشورا توسط اعضای کانون قرائت شده و ثواب آن هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب ادامه داد: همچنین در دهه اول محرم طرح اقامه نماز ۲ رکعتی به نیت اموات اجرا شد و در این طرح روزانه هدیه به اموات هر یک از نمازگزاران روزانه ۲ رکعت نماز اقامه شد.


وی اظهار کرد: هم زمان با اولین جمعه ماه محرم نیز به یاد طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) مراسم شیرخوارگان حسینی با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.


سنجری اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا و عدم امکان پذیرایی از عزاداران حسینی بنابراین اقلامی همچون کیک، آب معدنی، آب میوه و بیسکویت بسته بندی شده و هر شب در بین آنها توزیع شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب در خاتمه عنوان کرد: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی نیز غذای نذری، آش و شله زرد در دهه اول محرم پخت شده و در بین اهالی محله مسجد توزیع شد.

پایان پیام/ 586